Pallet Shuttle-systeem

Pallet Shuttle-systeem

Semiautomatisch compact high performance opslagsysteem waarbij een gemotoriseerd wagentje zich in de opslagkanalen verplaatst om pallets in en uit te slaan.

Het product

De volgende stap in compacte palletsystemen: hogere opslagcapaciteit, snelheid en prestaties

De Pallet Shuttle is een semiautomatische oplossing met hoge opslagdichtheid waarbij een elektrisch aangedreven shuttle op rails rijdt in de opslagkanalen om pallets in en uit te slaan. Alles wordt gedaan door een operator, die de shuttle met een vorkheftruck in de stelling plaatst en via een tablet bestuurt.

Met de Pallet Shuttle wordt een grotere opslagcapaciteit bereikt, wordt de stroom in- en uitgaande goederen vergroot en wordt het aantal opgeslagen SKU's verhoogd in vergelijking met andere compacte oplossingen, zoals inrijstellingen. Het systeem is ook verkrijgbaar in een volledig geautomatiseerde versie met behulp van magazijnkranen of shuttles.

Het Pallet Shuttle systeem benut het vloeroppervlak maximaal en verhoogt de opslagcapaciteit

Voordelen van het Pallet Shuttle-systeem

  • Bespaar tijd en verhoog de productiviteit: opdrachten worden snel uitgevoerd en de vorkheftruck werkt vanuit het gangpad en hoeft de rekken dus niet in te rijden. Hierdoor kunnen de producten sneller in- en uitgereden worden en ligt het aantal cycli per uur hoger.
  • Ruimtebesparing: opslagkanalen kunnen meer dan 60 m diep zijn en de openingen tussen de niveaus zijn minimaal, waardoor de opslagcapaciteit toeneemt.
  • Kostenbesparend: aangezien de ruimte optimaal benut wordt, kan het vloeroppervlak worden beperkt. Zo bespaart u op investeringskosten en in koelruimten wordt de te koelen oppervlakte en dus het energieverbruik verminderd.
  • Meerdere SKU's: SKU's worden opgeslagen per kanaal, in plaats van per volledige gang, wat een grotere diversificatie van het magazijn mogelijk maakt.
  • Compatibel met LIFO en FIFO: producten kunnen worden opgeslagen volgens LIFO (Last In, First Out) of FIFO (First In, First Out).
  • Makkelijk te gebruiken: alle functies van het systeem worden bediend met een tablet die beschikt over een intuïtieve gebruikersinterface.
  • Veiligheid: aangezien de vorkheftrucks de stellingen niet inrijden, wordt de metalen structuur niet beschadigd en wordt het risico op ongevallen aanzienlijk verminderd.
De Pallet Shuttle kan werken in stellingen van meer dan 60 m diep

In vergelijking met andere compacte opslagsytemen is de Pallet Shuttle sneller, wendbaarder en veiliger

Maheso
Francisco Echegoyan Hoofd van het magazijn
Maheso
(Dos Hermanas, Spanje)

Toepassingen van de Pallet Shuttle

Voor ondernemingen die op zoek zijn naar maximale opslagdichtheid en hoge prestaties

De Pallet Shuttle is de perfecte oplossing om de productiviteit in magazijnen te verhogen. Dankzij het systeem wordt de opslagcapaciteit aanzienlijk verhoogd en het laden en lossen van goederen vergemakkelijkt en gestroomlijnd.

De Pallet Shuttle van Mecalux wordt aanbevolen voor magazijnen met veel pallets per SKU

Magazijnen met veel pallets per SKU

De Pallet Shuttle is ideaal om een groot aantal pallets per SKU te verwerken. In elk kanaal kan een andere SKU worden opgeslagen.

De Pallet Shuttle wordt aanbevolen voor magazijnen met erg veel in- en uitgaande bewegingen

Magazijnen met erg veel in- en uitgaande bewegingen

Het in- en uitrijden van pallets wordt aanzienlijk versneld. Dat is erg handig in bedrijven met een hoge omloopsnelheid met zeer homogene SKU's.

Met de Pallet Shuttle kunt u besparen op energiekosten in koelhuizen

Koelhuizen

De ruimte wordt optimaal benut en dus is het te koelen volume beperkt. Zo kunt u aanzienlijk besparen op energiekosten.

Dankzij de Pallet Shuttle kunt u de verzendingen in magazijnen met seizoensgebonden goederen stroomlijnen

Magazijnen voor goederen met een seizoensgebonden vraag

Als de verzendingen gestroomlijnd worden, kan het bedrijf snel inspelen op pieken in de vraag die zich in korte perioden concentreren.

De Pallet Shuttle is de perfecte oplossing voor het aanleggen van een magazijnbuffer

Opslagbuffer

Het is een ideaal systeem voor de tijdelijke opslag van goederen, bijvoorbeeld op productielocaties.

Dankzij het Pallet Shuttle systeem kunt u het gebrek aan ruimte oplossen

Optimaal gebruik van de ruimte in magazijnen

Dankzij de compacte structuur wordt de beschikbare oppervlakte maximaal benut, vooral in de diepte.

Hoe werkt het Pallet Shuttle-systeem?

Halfautomatische oplossing met palletwagentje, vorkheftruck en operator

Met behulp van een vorkheftruck wordt de shuttle naar het kanaal gebracht en vervolgens wordt de pallet op de rails boven de shuttle geplaatst. De shuttle vervoert de pallet vervolgens naar de eerste vrije plaats en legt hem daar neer. Een operator bestuurt de shuttle aan de hand van een tablet.

Getuigenissen

Katoen Natie

Dankzij het Pallet Shuttle-systeem kunnen we de goederen veel sneller afhandelen. Bovendien is het risico op ongevallen verminderd doordat vorkheftrucks niet in de opslagbanen rijden.

Giacomo Alberto Mongini Project Manager
Katoen Natie
(Rivalta Scrivia, Italië)
Coca-Cola Refreshments Bandeirantes

De Pallet Shuttle verhoogt onze productiviteit omdat de pallet shuttle automatisch met de pallets door de kanalen beweegt. De operatoren hebben zich snel aangepast en vanaf de eerste dag heb ik het gevoel dat het werk sneller en veiliger verloopt.

Alisson Ferreira Manager logistieke planning en operaties
Coca-Cola Refreshments Bandeirantes
(Trinidade, Brazilië)
Bayer

Wij hebben voor het semiautomatische Pallet Shuttle-systeem gekozen omdat het de ideale oplossing was om onze dagelijkse verwerkingscapaciteit te verhogen. Dankzij deze oplossing winnen we aan opslagcapaciteit, efficiëntie bij de opslag en verzending van pallets en veiligheid voor onze operatoren.

Thomas Prunel Hoofd van het magazijn
Bayer
(Trèbes, Frankrijk)
Huijbregts Groep

We zijn erg blij met het Pallet Shuttle-systeem en de software die de shuttles aanstuurt. Sinds de installatie presteert ons magazijn optimaal.

Erik van den Nieuwelaar Hoofd Innovatie
Huijbregts Groep
(Helmond, Nederland)
Frío Dock

Met de Pallet Shuttle hebben we meer opslaglocaties, kortere laad- en lostijden voor onze goederen en besparen we op het onderhoud van stellingen en vorkheftrucks.

Ezequiel Mulhall Manager
Frío Dock
(Tortuguitas, Argentinië)
Nicopan

Wij zijn blij met het Pallet Shuttle-systeem van Mecalux omdat we zo sneller kunnen werken in ons bedrijf.

Nicolás Espigares Directeur
Nicopan
(Atarfe, Spanje)

Magazijnopstellingen met het Pallet Shuttle-systeem

Er zijn verschillende opstellingen mogelijk om de beste oplossing te vinden voor de logistieke behoeften van het bedrijf

De keuze voor het type opstelling hangt af van bepaalde factoren zoals de afmetingen van het magazijn, het aantal SKU's, de gewenste opslagcapaciteit, het ladingbeheersysteem of de vereiste goederenstromen.

Pallet Shuttle Onderdelen

Het Pallet Shuttle-opslagsysteem bestaat uit een of meer shuttles, het stellingenblok voor de shuttle, een tablet voor de bediening en een reeks veiligheidsonderdelen die de veiligheid van de operatoren, goederen en het structurele geheel moeten beschermen.

De shuttle is het centrale onderdeel van deze opslagoplossing. De shuttle beweegt mechanisch en autonoom dankzij verschillende elektronische onderdelen (PLC, batterijen, antennes, sensoren, enz.). Het systeem beschikt ook over een aantal beveiligingsfuncties om incidenten te voorkomen.

De stelling voor de shuttle is een compacte structuur die speciaal is ontworpen voor een veilige en soepele verplaatsing van de Pallet Shuttle. Deze bestaat uit een stel rails waarlangs de shuttle beweegt en waarop de pallets rusten.

Naast de verschillende veiligheidsvoorzieningen in de shuttle beschikt het Pallet Shuttlesysteem van Mecalux ook over een reeks aanvullingen die de veiligheid van de operatoren en goederen verzekeren en voldoen aan de huidige regelgeving.

Hefplatform van de Pallet Shuttle

Hefplatform

Dit platform bevindt zich aan de bovenkant van de shuttle en tilt de pallet op om deze door het kanaal te vervoeren. Het contact met de pallet wordt gemaakt met de uitsteeksels aan beide kanten.

Pallet Shuttle rijwielen

Rijwielen

De vier hoofdwielen rusten op het rijvlak van de rail en maken het mogelijk de wagen te verplaatsen. Ze bevinden zich onder het hefplatform.

Geleidingswielen van de Pallet Shuttle

Geleidingswielen

Deze kleine vier wielen raken de zijkant van de rail en geleiden de wagen in lengterichting. Dit zorgt voor een soepele en veilige verplaatsing.

De Pallet Shuttle trolley heeft een geïntegreerd PLC-besturingssysteem aan boord

Ingebouwde PLC

De PLC is de hoofdprocessor van de Pallet Shuttle: hij interpreteert de instructies, stuurt de bewegingen van de shuttle en ontvangt de informatie van de sensoren.

Antenne van het palletwagentje van de Pallet Shuttle

Antenne

Hiermee kan de shuttle via wifi de instructies ontvangen die de operator via de tablet doorgeeft.

Pallet Shuttle lithium batterij

Batterij

De shuttle wordt aangedreven met lithiumbatterijen, die tot 10 uur autonomie bieden op volle capaciteit, afhankelijk van de temperatuur en de laadomstandigheden.

Het bovenste deel van de pendelwagen beschikt over een behuizing waarin de accu is ondergebracht

Accubehuizing

De accu is ondergebracht in een gemakkelijk toegankelijk behuizing aan de bovenkant, waardoor deze snel en gemakkelijk kan worden verwijderd. De accu kan worden opgeladen in de behuizing zelf of in een extern laadstation.

Pallet Shuttle blokkeringssysteem

Blokkeringssysteem

Elektromagneten onderaan de shuttle verankeren de shuttle aan de vorken van de vorkheftruck en voorkomen dat de wagen tijdens het transport verschuift.

Pallet Shuttle palletsensor

Palletsensoren

Vier verticale lasersensoren bovenaan de shuttle helpen om de pallet correct te positioneren.

Palletsensoren bepalen de positie van de laatste pallet die in het kanaal is geplaatst

Palletsensor in het kanaal

Ultrasone sensoren die de positie van de laatste pallet in het kanaal detecteren.

Eindekanaalsensor van de Pallet Shuttle

Eindekanaalsensoren

Sensoren waarmee de shuttle de afstand tot het einde van het opslagkanaal kan bepalen.

De buffers van de trolley dempen het contact met de stellingen

Stootranden

Deze zijn geplaatst aan de uiteinden van de voorkant van de shuttle om het contact met de stelling aan het einde van het kanaal op te vangen.

De aan/uitschakelaar schakelt de Pallet Shuttle aan en uit

Aan/uitknop

Drukknop voor het in- en uitschakelen van de shuttle. Licht groen op als de shuttle is ingeschakeld en rood als deze is uitgeschakeld.

Pallet Shuttle Trolley Waarschuwingslampje

Waarschuwingslampje

Duidt de status van de shuttle aan. Als het lampje voortdurend rood brandt, betekent dit dat het systeem klaar is voor gebruik en als het rode lampje knippert, wijst dit op een fout of storing.

Pallet Shuttle accustatuslampje

Accustatuslampje

Geeft aan dat de accu bijna leeg is. Als het lampje knippert, moet de accu worden vervangen of opgeladen.

Pallet Shuttle Trolley stopper

Stopper

Onderdelen aan de voor- en achterzijde van de shuttle om mogelijke beknelling of verplettering te voorkomen. In geval van contact wordt de stroom uitgeschakeld.

Pallet Shuttle noodknop

Noodknop

Knop die ervoor zorgt dat de shuttle onmiddellijk stopt. Deze knop moet ingedrukt worden voordat er onderhoudswerkzaamheden worden uitgevoerd.

De Pallet Shuttle kan worden uitgerust met een camera

Camera

Vergemakkelijkt het inrijden en centreren van de shuttle in het kanaal. Erg handig bij hogere stellingen.

Het oplaadstation wordt gebruikt om de batterijen van de Pallet Shuttle op te laden

Oplaadstation

Betreft een oplaadvoorziening met een ruimte waarin de accu's gemakkelijk geplaatst kunnen worden. Daarnaast bevat deze voorziening een aparte kabel om de shuttle op te laden zonder de accu eruit te halen.

De oplaadruimte wordt gebruikt om de shuttle op te slaan en op te laden

Oplaadruimte

Deze aparte ruimte heeft twee functies: als opslag voor shuttles wanneer ze niet gebruikt worden, of als ruimte voor de oplaadstations, waar shuttles inclusief accu of losse accu's opgeladen kunnen worden.

De shuttle stelling bestaat uit liggers, staanders en rails

Liggers en staanders

De stelling bestaat uit een raamwerk van liggers, staanders en rails die de opslagkanalen vormen waar de Pallet Shuttle doorheen beweegt en waarin de pallets worden geplaatst.

Rails van de Pallet Shuttle stelling

Rails

Elk opslagkanaal beschikt over een paar rails met twee steunniveaus: een onderste niveau waarop de shuttle beweegt en een bovenste waarop de pallet rust.

Railsondersteuning buitenkant voor de Pallet Shuttle stellingen

Railsondersteuning buitenkant

Deze bevestigt de rails aan de buitenste staander, d.w.z. aan de ingang/uitgang van elk kanaal.

Railsondersteuning binnenkant voor de Pallet Shuttle stellingen

Railsondersteuning binnenkant

Deze bevestigt de rails aan de liggers op alle lijnen, behalve bij de in- en uitgang van het kanaal.

Railstopper voor shuttlestellingen

Railstopper

Onderdeel dat de shuttle afremt en stopt onder normale werkomstandigheden. Dient ook als referentie voor de shuttle om het einde van de loopweg aan te geven.

Palletcentreerder voor de shuttlestellingen

Palletcentreerder

Zijn aan beide zijden van de opslagkanalen geïnstalleerd en helpen bij het plaatsen en centreren van de laadeenheid in het kanaal.

Vloerbeschermers voor de Pallet Shuttle stellingen

Vloerbeschermers

Deze geven aan tot waar de bestuurder met de heftruck kan reiken, om te voorkomen dat deze de rekken raakt.

Beschermingsgaaswanden voor de shuttlestellingen

Gaaswanden

Deze moeten worden aangebracht in alle open ruimten waard toegang tot de gangen mogelijk is, met uitzondering van de voorzijde, waar de kanalen naar de werkgang zijn gericht.

Bescherming met anti-valnetten in de Pallet Shuttle stellingen

Valbeveiliging

Moet worden aangebracht op de volledige hoogte van de stellingen die samenvalt met de doorgang of de werkzones waar het risico bestaat dat losse lasten vallen. Enkel vooraan dient dit niet te worden aangebracht.

Vloermarkeringen in een magazijn met Pallet Shuttle

Vloermarkeringen

De vloermarkeringen geven de zone met een beperkte toegang aan. Deze zone is voornamelijk bedoeld voor onderhoudswerkzaamheden. Ze moeten aangebracht worden aan de voorkant van de stellingen.

Veiligheidspictogrammen in Pallet Shuttle stellingen

Veiligheidsborden en -pictogrammen

Zij waarschuwen de operatoren voor de bestaande risico's en beschrijven de kenmerken van de installatie.

Stapbescherming in shuttlestellingen

Stapbescherming

Wanneer onder de rekken doorgangen zijn voorzien voor evacuatie of onderhoud, moeten aan beide zijden veiligheidsafsluitingen worden aangebracht en aan de bovenkant schermen.

Bescherming van de pickinggangen met Pallet Shuttle stellingen

Bescherming van lagere werkgangen

De gangen die onder de rekken liggen voor orderpicking moeten aan de bovenkant worden beschermd met netten om te voorkomen dat voorwerpen op de operatoren vallen.

Het besturingssysteem van de Pallet Shuttle

Veelzijdige bediening met een groot aantal functies

Veelzijdige bediening met een groot aantal functies

Het bedieningssysteem van de Pallet Shuttle zorgt ervoor dat de instructies worden doorgegeven aan de shuttle, via een tablet met WiFi-verbinding. De software is erg gemakkelijk te bedienen, aangezien de gebruikersinterface zeer intuïtief is. Met de tablet kunt u alle taken uitvoeren.

Catalogi

Catalog - 4 - Pallet-shuttle - nl_BE

Pallet Shuttle (catalogus)

Semiautomatisch compact high performance opslagsysteem

Download
MS_Compacta_FL.pdf

Handleiding veiligheid in het magazijn

Werking, gebruik, service en onderhoud van het Pallet Shuttle-systeem

Download
Catalog - 0 - Opslagoplossingen-voor-pallets - nl_BE

Oplossingen voor opslag op pallets (catalogus)

Opslagsystemen voor producten op pallets

Download
Catalog - 54 - Easy-wms - nl_BE

Warehouse Management Software

Technologische innovatie voor efficiënte magazijnen

Download

Veelgestelde vragen

De Pallet Shuttle, ook bekend als de Radio Shuttle, is een semiautomatisch compact opslagsysteem dat maximaal gebruik maakt van het beschikbare oppervlak om een grotere opslagcapaciteit te bereiken. Het systeem bestaat uit een elektrisch aangedreven shuttle die vanop afstand wordt bestuurd door een operator en zich over rails in de opslagkanalen beweegt om de pallets autonoom in en uit te slaan.

De Pallet Shuttle is de volgende evolutie in vergelijking met traditionele opslagsystemen met groepering. Vergeleken met inrijstellingen, bijvoorbeeld, maakt de Pallet Shuttle het mogelijk een grotere verscheidenheid aan goederen op te slaan. In plaats van één SKU voor de hele gang kan met nu per opslagkanaal een andere SKU opslaan. Bovendien rijden er geen vorkheftrucks in de Pallet Shuttle stellingen. Dit versnelt het laden en lossen en verhoogt de operationele veiligheid door het risico op botsingen en ongevallen aanzienlijk te verminderen. In vergelijking met pushback stellingen of doorrolstellingen maakt de Pallet Shuttle daarentegen een grotere kanaaldiepte en een beter gebruik van de hoogte van het magazijn mogelijk.

Natuurlijk. In hetzelfde magazijn kunnen verschillende opslagsystemen naast elkaar bestaan (conventionele stellingen, inrijstellingen, Pallet Shuttle, enz.). Een vaak voorkomende combinatie is bv.: een zone met conventionele stellingen voor de opslag van diverse SKU's met weinig pallets een andere zone met Pallet Shuttle stellingen voor de opslag van meer homogene goederen met veel pallets per SKU.

Ja, door de nodige liggers en rails toe te voegen waardoor de shuttle in de rekken kan rijden.

De Pallet Shuttle is een semiautomatisch systeem waarbij de shuttle de lading automatisch in de rekken verplaatst. Er is echter nog steeds een operator nodig om de shuttle in de stelling te plaatsen en uit de stelling te halen, om de pallets aan de ingang van het kanaal te plaatsen of op te pikken en om de tablet te bedienen.

Mecalux biedt echter ook een volautomatisch alternatief, de automatische Pallet Shuttle. Hierbij wordt de vorkheftruck vervangen door een magazijnkraan of een stel automatische shuttles die de wagen en het pallet volledig autonoom van de invoerposities naar elk opslagkanaal brengen. Alle bewegingen in dit systeem worden rechtstreeks door de software aangestuurd.

Ja, dat is net een van de belangrijkste voordelen. Eerst en vooral hoeven bestuurders met hun heftrucks niet in de stellingen te rijden, zoals bij inrijstellingen het geval is. De shuttle wordt geleverd met een bijbehorende CE-markering en is ook uitgerust met meerdere systemen die zorgen voor een correcte positionering binnen de rails en de shuttle onmiddellijk stoppen als hij een onverwacht voorwerp tegenkomt. De installatie is ook uitgerust met veiligheidshekken om de toegang van operatoren tot de werkzones van de shuttle te beperken en netten om doorgangen of werkzones te beschermen tegen het risico van vallende lasten.

Eerst plaatst de operator met een vorkheftruck de shuttle aan de ingang van het opslagkanaal. Vervolgens plaatst de operator de pallets op de rails van het kanaal, net boven de shuttle. Via de tablet activeert de operator de shuttle, die vervolgens de pallet iets optilt en naar de diepst vrije plaats brengt, waar de pallet wordt afgezet. Dit proces wordt herhaald totdat het kanaal vol is. Alvorens een pallet op de laatste positie te plaatsen, haalt de operator de shuttle op. Voor het uitslaan van pallets is de werkwijze omgekeerd. Als er volgens de FIFO-modus wordt gewerkt, worden de pallets via de andere kant van de stelling uitgehaald.

Ja, het Pallet Shuttle-systeem kan werken volgens FIFO (first in, first out), waarbij de eerst opgeslagen pallet ook als eerste wordt uitgehaald. Hiervoor moeten twee werkgangen worden voorzien. Een gang vooraan van waaruit de pallets worden ingeladen en gang achteraan van waaruit de goederen worden uitgehaald. Op die manier is er geen interferentie tussen beide activiteiten.

Het systeem is schaalbaar en er kunnen naar behoefte shuttles worden toegevoegd. Het aanbevolen aantal shuttles wordt bepaald door het vereiste aantal cycli/uur en ook door het aantal operatoren dat in elke shift werkzaam is. Er kunnen tot 18 shuttles kunnen worden bediend vanaf één tablet.

Ja, maar daarvoor moet de halve of onregelmatige pallet eerst op een standaardpallet worden gemonteerd die als "slave" fungeert.

Dit is hoogst onwaarschijnlijk, aangezien de shuttle beschikt over een waarschuwingslampje dat de operator toont dat het laadniveau laag is. Als de accu volledig leeg raakt en de wagen aan de voorzijde van het kanaal blijft staan, kan een reserveaccu worden geplaatst om de shuttle opnieuw te laten werken. Als de shuttle op een diepere plaats zou vastlopen, dan wordt een tweede shuttle ingereden die de lege shuttle dan wegsleept.

De Easy WMS warehouse management software van Mecalux beschikt over een Pallet Shuttle-module. Deze functionaliteit vereenvoudigt en versnelt het werk van de operator omdat het WMS en de bediening van de Pallet Shuttle op één scherm staan.

Elke shuttle kan tot 1.500 kg dragen.

De shuttle kan een maximumsnelheid bereiken van 90 m/min zonder lading en 45 m/min met lading.

De shuttle tilt de pallet in ongeveer 2 seconden op.

Ja. Er zijn twee soorten shuttles afhankelijk van de bedrijfstemperatuur: shuttles die werken bij kamertemperatuur (van +5 ºC tot +45 ºC) en shuttles die werken bij koel- en vriestemperaturen (van -30 ºC tot +5 ºC). Shuttles die werken in koude werkzaamheden worden beschermd en verwarmd om schade aan de elektronica te voorkomen.

Elk type shuttle wordt op zijn beurt aangeboden in drie afmetingen, aangepast aan de meest voorkomende palletmaten. Bij elke opstelling is de afmeting van de voorzijde van de shuttle hetzelfde, aangezien bij het Pallet Shuttle-systeem de pallet langs de breedste kant (1.200 mm) wordt gehanteerd. Wat verschilt is de afmeting van de onderkant, aangezien elke opstelling overeenkomt met een verschillende palletdiepte (800, 1.000 en 1.200 mm).

De lithiumbatterijen die de Pallet Shuttle aandrijven, hebben een autonomie van maximaal 10 uur op volle capaciteit, afhankelijk van de temperatuur en de belasting.

De oplaadtijd voor de lithiumbatterijen die in de Pallet Shuttle worden gebruikt, bedraagt 4 tot 5 uur.
Voor een ononderbroken werking van het systeem worden reservebatterijen aanbevolen.

Er is geen technische beperking op de hoogte of de diepte van de stellingen en de afmetingen hangen af van de specifieke behoeften van elk magazijn. De homogeniteit van de goederen en het aantal pallets per SKU bepalen de diepte van de kanalen. De hoogte wordt bepaald door de maximale hefcapaciteit van de gebruikte vorkheftrucks en de hoogte van het magazijn.

Vraag een deskundige